var är brudarna?

denna fantastiska människa.


Jag störde mig på bristen av hyllningar till representanter av det "kvinnliga" könet.
(speciellt som hyllningar till individer av det "Manliga" könet var överrepresenterat med 100%.)

Så, igår, när jag var övertrött och även trött på min plötsliga oförmögenhet att falla i sömn så fattade jag tag i min flottiga blyertspenna, det lilla slitna skissblocket och ett sudd.
Och så funderade jag över vem jag skulle yra över.
Liv Strömqvist kändes som ett så pass självklart val att jag bestämde mig att lägga det lite på hyllan.  Så slog det mig, jag känner ju personligen mängder av folk som förtjänar en och annan hyllning!

En utav dem är Ylva.
Hon är inte "bara" konstlärarinna, tillika magnefik konstnär, hon är även en ofantligt intelligent och rolig kvinna.

Jag letade febrilt fram en fin facebookbild på nämnda individ, fann en som jag föll för,
( dessvärre... ty; trötthet, utmattning och avbildande av grimaserande vänner är en kombination som aldrig resulterar i representabla blyertshyllningar.) och så skred jag till det skeva verket.

Tilläggas bör att även om jag fått bort det sjukt jobbiga datumet vid sidan av bilden så har jag ingen kontroll över blixt och dylikt, så, bilden är givetvis överexponerad.  Jag försökte mig på att mixtra med kontrast och skärpa och resultatet blev.. ja..  det skiljer sig en smula från orginalet, kan jag ju avslöja.

 Vänligen avvakta med att skriva uppmuntrande meddelanden som: "Lär dig bildredigering, idiot!" och dylikt.  Detta är en lågbudget-blogg, det är inte alltid synonymt med hög kvalitet you know.

Bortsett från detta så är det inte särsilt likt henne.. alls.
Men det är fortfarande en hyllning.. om än en skev, darrhänt och trött sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0