Först ut: en liten hyllning till Jan Bielecki.

Janne, Jean, Jansan, Jannelusk, Jannepanne, vad kan en man som denne ha för smeknamn?

En liten pappershyllning.
/bilden ser ut som den gör, med det flashiga datumet vid sidan, för att jag använt en kamera från urtiden.  Bilden är krafsad på papper med blyerts, sedan fotad med en digitalkamera från 1998, och senare förminskad i Paint.
Oldschool all the way, baby.


Du kanske undrar vem Jan överhuvudtaget är, och varför i hela friden jag gav mig på att rita av denne oskyldige karl?
Jo förstår du, det är Han som tecknat de erotiska bilderna i boken "Drift" (som ingen mindre än Liv Strömqvist * har författat!)

Jag hittade hans blogg på nätet och har sedan dess slösat nästan hela dagen på att sitta och bli inspirerad och imponerad. Gör det du med, det är värt det.

*Hon måste få en egen hyllning å det snaraste!

Kommentarer
Postat av: Jan Bielecki

Wow! Man tackar och blir rord a det grovsta. Satt precis och sorterade ut all spam fran mina kommentarer och hittade din. Och hittade det har inlagget! Tack. Du ar battre pa att rita mig an vad jag ar.



Varifran tog du ordet "Ibland"? I senaste numret av Hjalp som kommer ut i dagarna har jag en serie som heter Ibland. Som jag snart ska skriva ett blogginlagg om...

\An en gang, tack!

2008-11-19 @ 18:19:09
URL: http://janbielecki.com/sketchbook
Postat av: Rolf

Kul att min enkla lilla hyllning gladde dig.

Du är ju förbaskat bra, och därför har du gjort dig förtjänt av den.

Hurra för dig Jan!



Ja, "Ibland"-et... det förhåller sig så att jag är synsk... och ibland drabbad av lyckliga sammanträffanden... När du blev intervjuad så sa du någonting om hur någon/något kunde vara "Objekt ibland" och subjekt ibland ( har jag för mig)

Och det tyckte jag var så bra sagt att jag ville citera det... resultatet blev ju lite sådär eftersom objektet skymdes av en maskrosboll.

2008-11-28 @ 15:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0